Om Elgiganten ErhvervElgiganten Erhverv - Punch-out løsning
Hvad er en punch-out løsning?
Punch out er en løsning, hvor virksomheder kan købe produkter og forsyninger gennem Elgiganten Erhvervs EDI-platform. Et punchout-katalog er et system, hvor e-indkøbsapplikationen gør det muligt for en kunde at få adgang til Elgigantens hjemmeside fra sin egen indkøbsapplikation.
Med Elgiganten Erhvervs EDI-løsning skal din virksomhed ikke bruge tidskrævende og manuelle indkøbs- og administrationsrutiner. Processerne for ordrer, indkøb og fakturahåndtering er automatiserede. Dette muliggør lettere styring, giver større kontrol og bedre muligheder for eksempelvis kontraktopfølgning.
Hvordan virker punch-out?
Når integrationen til Elgigantens punch-out-løsning er gennemført, er kunden nu klar til at bruge løsningen. Kunden logger ind på sit eget indkøb/indkøb/økonomisystem og finder Elgiganten som tilsluttet leverandør.
Kunden forlader derefter sit eget system, eller "punched out", til Elgigantens webportal, hvor de kan foretage deres indkøb. Det er som at være på den normale Elgiganten-website, hvor du f.eks. ser alle produkter eller aftalte produkter, lagerinformation og leveringsmuligheder.
Når kunden har lagt alle produkter i indkøbskurven, og er klar til at lukke ordren, bliver kunden derefter "punched-back" til sit eget system. Ordren bliver herefter godkendt internt, og i interne systemer, af virksomheden, og ordren sendes elektronisk til Elgiganten for gennemføring og levering.
Fordele
En punch-out tilgang giver mange fordele, herunder adgang til real time data om lager, pris og rækkevidde, uden at skulle indlæse store mængder data i virksomhedens eget indkøbssystem.
- Elektronisk og automatiseret behandling
- 100% digital løsning
- Mindre administrativt arbejde
- Bedre kontrol og oversigt over firmaets indkøb