Services & tilbehørReparation
Alt om reparation og reservedele
Hos Elgiganten reparerer vi de fleste typer teknologi, store som små. Så længe produktet har en kendt varelinje, er det lige meget om produktet er købt hos os eller ej. Vores værksted Elcare er Skandinaviens største, når det kommer til reparation af elektronik! Du kan også købe reservedele hos os og selv reparere produktet, hvad enten du skal bruge et håndtag til vaskemaskinen eller en del til kaffemaskinen. På denne side finder du information om, hvordan du bestiller reparation og reservedele.
Giv udstyr nyt liv og få en julegave
Få dit produkt repareret hos Elgiganten og modtag et gavekort på 10% af reparationsværdien som en ekstra julegave.
*Gælder 1/12 - 31/12 2024 ved betaling af reparationer. Gavekortet kan ikke bruges til betaling af den reparation, hvor gavekortet udstedes. Gavekortet kan anvendes ved køb i både butik og online. Gavekortet udstedes først, når reparationen er fuldt betalt. Hvis en reparation annulleres eller fortrydes, vil værdien af gavekortet blive modregnet returbeløbet.
Reparation på vores værksted
Elgiganten har sit eget elektronikværksted. Her kan du få udført service og reparationer på en række produkter, såsom PC'er tablets, mobiltelefoner, TV'er eller kaffemaskiner. Klik på linket nedenfor for at bestille reparation eller tjekke status på din reparation. Du kan også bestille reparation i vores butikker.
Reservedele
Måske mangler du bare en ny del, og ikke et helt nyt produkt. Vi tilbyder et bredt udvalg af reservedele, hvad enten du skal bruge nye skruer, en ny fjernbetjening eller en knop til komfuret. Dette kan du købe via Elcare Nordic, som er en del af Elgiganten AS. Spørg gerne om hjælp i et af vores varehuse eller bestil direkte i Elcares netbutik.
Husk at tjekke, om reklamationsretten stadig gælder, før du selv reparerer noget. Produkter med reklamationsret bør kun åbnes af autoriserede teknikere, og hvis du selv åbner produktet, kan dine reklamationsrettigheder bortfalde.
Sådan finder du den rigtige reservedel:
Der er flere måder at finde det rigtige produkt og den rigtige reservedel på:
- Du får det bedste match ved at finde produktnummeret og skrive det ind under "Find dele efter model"
- Du kan også bruge menuen på hjemmesiden eller søge efter delen i søgefeltet
- Når du har fundet din reservedel, kan du bestille den på hjemmesiden og få den leveret hjem til dig inden for få dage
- Du kan selvfølgelig også altid spørge en medarbejder i en af vores butikker
Vi reparerer produkter med og uden reklamationsret
Har du brug for at få repareret et produkt, hvor reklamationsretten stadig gælder? Du kan tage det med ind i en af vores butikker, og så hjælper vi dig. Hvis det drejer sig om et større produkt, er service hjemme hos dig en mulighed. Du kan nemt selv bestille reparationer på vores hjemmeside. Her kan du finde information om kontaktpunkt og fremgangsmåde. Har du brug for mere hjælp, kan du kontakte kundeservice, og så hjælper vi dig i den rigtige retning. Er du registreret medlem af vores kundeklub, kan du nemt finde kvitteringen for det pågældende produkt på Min Side.
Vi reparerer også produkter uden reklamationsret eller kvittering. Det gælder også produkter, der ikke er købt hos os i første omgang.
Udvidet reklamationsret
Vi ønsker, at du får glæde af de produkter, du køber hos os i mange år, og at de holder længe. Alle nye produkter kommer med en reklamationsret fra producenten, der opfylder kravene til en reklamationsperiode. Men vidste du, at du også kan købe en udvidet reklamationsret? Med den udvidede reklamationsret fra Elgiganten kan du forlænge produktets reklamationsperiode til enten 5 eller 10 år. Du kan købe udvidet reklamationsret, når du køber et produkt i netbutikken eller i et af vores varehuse.
Status på reparation
Har du bestilt reparation? Her kan du tjekke status på reparationen.