Computer som bindemiddel
Mazo-designer Magnus Sanglid behersker de digitale værktøjer lige så godt som møbelsnedkerens fysiske værktøjer. En af hans største succeser er brugen af sociale medier i markedsføringen. Dermed kan han sælge mange af sine møbler til singler i New York.
Det er tidlig morgen i Mazos showroom, i indre by i København. Væggene er nymalede i Yves Klein-blå. Gamle klassikere står side om side med nye design. Sofaer, borde, lamper, kopper og vaser. Den gamle TMBO-lænestol, som arkitekt Magnus Læssøe Stephensen tegnede, er selvfølgelig udstillet. For det er arkitektens barnebarn, ingeniør Magnus Stephensen, der sammen med møbeldesigner Magnus Sanglid, startede Mazo tilbage i 2019.
- Vi havde en intention om at lave en virksomhed med udgangspunkt i det, vi kunne, og det, vi havde lært gennem vores erhvervskarriere. Vi ville lave et nyt brand, hvor vi legede mere med farver og tekstiler, et brand der kunne komplimentere de eksisterende brands på markedet. På samme tid ønskede vi at have en god balance i vores privatliv.